Известие

Collapse
No announcement yet.

За членство в клуба на 156-те?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За членство в клуба на 156-те?

    Здравейте,

    Започнах яко да се паля да си взема 156-ца. Почетох доста тук, а и на други места, но така и не разбрах - верни ли са легендите, че Алфите по принцип харчат много? Колко е осредненият разход? Иначе за части и ремонти общо взето започнах да схващам...
    Два цитата, които сигурно знаете, но ми се ще да си кажете коментара по тях, струват ми се важни:
    "Предлагат се също два Common Rail дизела с обем 1.9 (105/110 к.с.) и 2.4 (136/140 к.с.) литра, които са доста умерени в разходването на горивото и осигуряват съвсем нелоша динамика. Покупката на такава версия обаче трябва да се предприема само при гарантирано нисък пробег и изрядно попълнена сервизна книжка, защото техническата сложност на тези агрегати и ниското качество на нафтата могат набързо да обезсмислят икономията.Бензиновите мотори радват по старому с огнен нрав и специфичен звук, с какъвто не може да се похвали нито една друга марка. Двата най-малки двигателя обаче са слабички за истиниски активно шофиране, а V-образният 2.5-литров шестак "гълта" доста и се обслужва трудно. Златната среда се крие зад обозначението "2.0 16V Twin Spark". Този четирицилиндров редови двигател предлага оптимален баланс между удоволствие и разходи по поддръжката."
    "Повечето 156-ици на пазара на употребявани возила са с пробег около 100 000 км и за това има съвсем логично обяснение. Цифрата се оказва вододел, след който се налагат доста планови инвестиции като замяна на работни течности, свещи, ангренажен ремък, профилактика на окачването и спирачките... Приблизително около тази отметка на километража може да се очакват проблеми с термостата. Ако той дефектира, датчикът за температурата на двигателя започва да отчита неправилни данни, което на своя ръка, подава грешна информация на системата за управление на инжекциона. Първият симптом за това е неустойчивата работа на мотора, а на арматурното табло светва лампичка с изображението на дюза. Добре е заедно с термостата да се подмени и самият температурен дачтик. Заради некачествено гориво може да се повреди ламбда сондата, чиято цена е над 100 Евро. Пак след пробег от около 100 хил. км обикновено протичат семерингите на балансиращия вал на двулитровите двигатели. Замяната им обаче гарантира пълно забравяне на проблема за дълго време.

    Освен с механични и автоматични

    трансмисии

    ZF, които много рядко създават грижи при своевременна смяна на маслото, Alfa 156 се екипира с "хибрида" Selespeed. Тази технология, която до неотдавна се подвизаваше единствено във Формила 1, работи на сравнително прост принцип. Представлява обикновена механична скоростна кутия, която обаче се управлява от електронен модул с помощта на хидравлика. Именно клапаните на последната бързо се износват, а на подмяна подлежи целият блок. Ето защо преди покупка на автомобил, произведен преди 2002 г., когато целият възел е преработен, непременно трябва да се установи сменян ли е или не."

    Та, какво мислите... Иначе аз съм влюбен в Алфите още от онези картинки в дъвките преди n-години, май тогава имаше Алфа Ромео Жулиета...
    Поздрави и предварителни благодарности!

    Поздрави
    Alfa 156 1.9 JTD' 2000

  • #2
    тва като гледам си го чел в автопазар?
    има и верни и неверни неща вътре
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      За разхода - имаше някъде тема и всеки си беше писал наблюденията ... въпреки, че това си от стила на шофиране и пътната обстановка и няма как да се каже много точно, но усреднено при бързо каране и работеща ламбда сонда:
      за бензиновите TS 1.8 и 2.0 -
      градско 11-12 / 100; извънградско около 9/100
      За нафтовите бегачки не знам
      Няма как да са доволни всички от вървежа на колата и това да става с малко бензин, нали? Тоест при избора на АЛФА разхода не е водещ фактор, толкова харчат още един куп фтомобили дето са далеч отзад на пътя
      Като минуси специфичното за 156 до 2002г, освен "консумативите" на БОШ, е и окачването. Според специалисти при подмяна с оригинални части - проблеми няма. Но те са сериозно скъпи и повечето избират на 2-3 пъти по-ниски цени техни заместители. Следва повтаряне на проблемите след 10-15-20 хил км. може би оттам и лошата слава на предното окачване на 156, а може би наистина е слабо.
      ex ALFA ROMEO 156 1.8 TS '98

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Tinoto
        ...За нафтовите бегачки не знам ...
        Няма такова понятие

        Сори за офтопика
        _______
        146 JTD - ex
        Renault Megane II 1.5 dci - ex

        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

        Comment


        • #5
          Tinoto

          За окачването,2000 км. по нашите пътища и двата ляви носача от пред заминаха,обадих се в Александър ауто нямат горен носач в момента,да попитам при тях оригинални ли са частите.А също заминаха и тампоните на стобилизиращата щанга.
          TIPO 2.0 91g.
          PUNTO 1.2 04 g.
          156 1.8 TS 00g

          Comment


          • #6
            Благодарности за отговорите...

            Цитатите, които посочих, са от сайт за продажба на автомобили. Само не знам доколко са верни...

            По-конкретно:

            Вярно ли е, че 1.6 и 1.8-те са "по-слаби"? Предполагам, че вършат добра работа, а и не харчат толкова.

            Каква е тайнствеността за дизелите? Стават ли, общо взето?

            Поздрави!
            Alfa 156 1.9 JTD' 2000

            Comment


            • #7
              1.6 , 1.8, 2.0 тс харчат почти еднакво даже от личен опит знам че 2.0 тс на приятелче харчи малко по-малко от моята 1.8 тс разлика в динамиката между 1.8 и 2.0 почти няма (почтито е в полза на 2.0) а 1.6 е малко слабичък за толкова агресивна кола. а иначе разхода:

              градско:

              спокойно каране 1.8 и 2.0 тс градско 11л-13л / 100км
              по-рязко, студена кола, най-вече ряз по светофарите 12л - 15л/ 100км

              извънградско:

              110 - 130 км/ч - 8.5л - 9.5л / 100км
              130 - 170 км/ч - 10л - 15л / 100км
              над 170 дупе да ти е яко ... моята даде разход при 190км/ч средна скорост 17л - 18л / 100км

              ако 2-10 лева в повече на 100км са ти важни замисли се дали можеш да я караш и да се справяш с консумативите и изхранването на кончетата на алфите. замисли се и за това, че и на другите горе долу еквивалентни коли ауди а4, пежо 406, 407 и др. коснумативите не са за пренебрегване и са сходни като суми.
              Alfa Romeo 156 1.8 t.spark 144 hp black perl
              Skoda Felicia 1.9d break 90 hp the white swan

              http://s2.bg.bitefight.org/c.php?uid=56221

              Comment


              • #8
                Прочети тази тема за дизелите
                http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=9117
                '08 Alfa Romeo 159SW ti 1.9 JTDm *'98 Alfa Romeo 145 1.6 T.S *
                Ex -'98 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                Ex - '93 Alfa Romeo 33 1,7 I.E, Ex - '90 Alfa Romeo 33 1,5 I.E

                Comment


                • #9
                  Нека да се включа и аз с моята 2.0ТС:
                  100км пробег по магистралата с 3200-3500 оборота 6.6/100

                  200км пробег 50 с 3500оборота + 60 с колкото може и 90 градско сериозно каране = 12,8/100.

                  Засичане при пълен пълен резервоар.

                  Comment


                  • #10
                    Понеже аз се оглеждам за читава 156-ца от около 2 месеца вчера се разходих до Дупница. Имаше 7-8 156-ци, но всички бяха в отвратително състояние с цени от 7 до 10 хил. лева, което доста ме обезкуражи. 4 от изброените екземпляри бяха с бензинови моторчета (точно това което търся). 3 от тях на студено палене при подаване на газ моторите заглъхваха , което доста ме притесни. Някой знае ли на какво може да се дължи това? Всички без една бяха с тотално разбити предници! Последната бензинова алфетка беше просто перфектна! Моторчето мъркаше без въпросното заглъхване при подаване на газ, предницата - стабилна без хлопане. Стабилност при рязка промяна на посоката на движение, страшно запазен салон ... имаше само няколко забележки по външността които за 300 лева ще бъдат корегирани. Абе бях готов да вадя парите, но ... няма пълно щастие . Оказа се, че автомобилът има само един ключ, който на всичкото отгоре целият е бандажиран в тиксо .

                    Та питанката ми като цяло е на какво се дължи заглъхването на мотора когато е студен и му се подаде газ? Проблеми с дебитомера ли що ли?

                    П.С. Там на входа на града от към София има една 166-ца за 7200.00 лв ... притеснителна цена, но някои ако се интересува ...
                    Alfa Romeo 156 2.0 TS '97

                    Comment


                    • #11
                      И аз за деботомер си помислих , като често повтарящ се проблем, но може и друго да е - предварение, свещи, кабели, датчик ................
                      без диагностика на комп.стенд не става
                      Така или иначе не е нормално да прави това замисляне
                      Ако е от дебитомера - нов е около 500лв.
                      ex ALFA ROMEO 156 1.8 TS '98

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от soul
                        ....Последната бензинова алфетка беше просто перфектна! Моторчето мъркаше без въпросното заглъхване при подаване на газ, предницата - стабилна без хлопане. Стабилност при рязка промяна на посоката на движение, страшно запазен салон ... имаше само няколко забележки по външността които за 300 лева ще бъдат корегирани. Абе бях готов да вадя парите, но ... няма пълно щастие . Оказа се, че автомобилът има само един ключ, който на всичкото отгоре целият е бандажиран в тиксо .

                        ...
                        Ключ за 156 може да се купи по номер на шаси от Ауто Италия, заедно с код карта и струва ок. 150лв, чистак нов, нарязан идва готово за твоята кола, така че тва не е чак такъв проблем ? ако само това те е притеснило де....
                        '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
                        '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
                        '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от valjo
                          Първоначално публикувано от soul
                          ....Последната бензинова алфетка беше просто перфектна! Моторчето мъркаше без въпросното заглъхване при подаване на газ, предницата - стабилна без хлопане. Стабилност при рязка промяна на посоката на движение, страшно запазен салон ... имаше само няколко забележки по външността които за 300 лева ще бъдат корегирани. Абе бях готов да вадя парите, но ... няма пълно щастие . Оказа се, че автомобилът има само един ключ, който на всичкото отгоре целият е бандажиран в тиксо .

                          ...
                          Ключ за 156 може да се купи по номер на шаси от Ауто Италия, заедно с код карта и струва ок. 150лв, чистак нов, нарязан идва готово за твоята кола, така че тва не е чак такъв проблем ? ако само това те е притеснило де....
                          а без код карта
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от търтей
                            Първоначално публикувано от valjo
                            Първоначално публикувано от soul
                            ....Последната бензинова алфетка беше просто перфектна! Моторчето мъркаше без въпросното заглъхване при подаване на газ, предницата - стабилна без хлопане. Стабилност при рязка промяна на посоката на движение, страшно запазен салон ... имаше само няколко забележки по външността които за 300 лева ще бъдат корегирани. Абе бях готов да вадя парите, но ... няма пълно щастие . Оказа се, че автомобилът има само един ключ, който на всичкото отгоре целият е бандажиран в тиксо .

                            ...
                            Ключ за 156 може да се купи по номер на шаси от Ауто Италия, заедно с код карта и струва ок. 150лв, чистак нов, нарязан идва готово за твоята кола, така че тва не е чак такъв проблем ? ако само това те е притеснило де....
                            а без код карта
                            без код карта малко трудно ше ти обучат иммобилайзера да познава ключа
                            '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
                            '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
                            '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

                            Comment


                            • #15
                              можеш и код карта да си поръчаш спокойно
                              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                              Comment

                              Working...
                              X